توسعه فردی

تمرکز

وقت‌هایی که تمرکز کردن یکی از سخت ترین کارها می‌شود، این راه حل‌ها را هم  امتحان کنید:

♦تکنیک Pomodoro روش خوبی برای افزایش تمرکزست. یک تایمر را روی ۲۵ دقیقه تنظیم کنید و از ذهن خود بخواهید فقط و فقط برای ۲۵ دقیقه تمرکز کند. وقتی تایمر زنگ زد، پنج دقیقه استراحت کنید و این روتین را تکرار کنید. این تکرار فقط ۲۵ دقیقه کار و جایزه بعدش چند ساعتی شما را پای کار نگه می‌دارد.

♦ سندروم عقب انداختن کارها یا Procastination برای همه ما بخاطر اضطراب و … زیاد اتفاق می‌ا‌فتد. یک راه مقابله با آن قانون پنج ثانیه است.  تا پنج بشمارید و بعد به خودتان بگویید همین الان باید شیرجه بزنم وسط کار.

♦یکی دوساعت ابتدای شروع کار، توییتر و اینستاگرام، تلگرام و اخبار را چک نکنید چون با این کار ظرفیت تمرکز در ساعت‌های مهم شروع کار به شدت کم می‌شود.

♦ معمولا ما بطور متوسط می‌توانیم چهار ساعت در روز با تمرکز ۱۰۰٪ کار کنیم. در این چهار ساعت طلایی روز،کارهای سخت‌تر را انجام دهید و کارهایی مثل ایمیل زدن یا پیام فرستادن را آخر روز انجام دهید.

♦ساعت‌هایی که نیاز به تمرکز زیاد دارید، سعی کنید از آدمهایی که اضطراب مضاعف می‌دهند  دوری کنید، حتی چند ثانیه برخورد با آنها انرژی روانی و تمرکز شما را از بین می‌برد. شاید خیلی وقت‌ها شدنی نیست ولی تلاش کنید.

♦در نهایت سعی کنید اضطراب را با مدیتیشن یا پیاده روی کوتاه مدیریت کنید. استرس مداوم به مرور علاوه بر مشکل تمرکز، جسم را هم بیمار می‌کند.

افسانه امام‌جمعه  ۴۰۳/۳/۱۳

 

به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

آخرین نظرات:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پست های مرتبط