چگونه با شادی رفیق شویم

با شادی چگونه رفیق شویم

در زندگی روزمره، شادکامی یک رضایت و رفاه ذهنی از وضعیت عمومی زندگی است که لحظات را خوشایند می‌سازد.
شادی احساسی است که هر فرد باید خود آن را انتخاب کند و این یک هنر بزرگ است.
شادی عمیق یعنی میل به زندگی علی‌رغم علم به فانی بودن همه چیز.

شاد بودن مهم است چون یکی از مسیرهای توسعه فردی‌ست و با ایجاد امید، اعتماد و خوش‌بینی سبب توسعه جامعه نیز می‌شود. شادی راهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. با شادی می‌توان خلاقیت بیشتری داشت و قدرت اراده و توانایی خود را افزایش داد و این‌ها نه تنها دستاوردهای فردی‌ست که اطرافیان را هم راضی می‌کند.

برای داشتن یک زندگی شاد در کنار دلایل متعدد سه مؤلفه زیر بسیار مهم است:
•رها کردن
•پذیرش
•سپاسگزاری

رها کردن یک چوب جادوست. خود را از اضطراب‌ها دور کنید و بر آنچه دارید تمرکز کنید. گذشته و آینده را کنار بگذارید و زمان حال را بدون هیچ مقایسه‌ای زندگی کنید.
فنلاند یکی از کشورهای شاد جهان است. یکی از دلایل شاد بودن مردم این کشور سوناست. تعجب نکنید. سونا یا همان اتاق پر بخار. مردم این کشور غم و غصه را با بخار بیرون می‌ریزند و علاوه بر پاکسازی بدن، سبب پاکسازی ذهن و حس آرامش درونی می‌شوند. راهی ساده که شاید ما هرگز به آن اهمیت نمی‌دهیم.
پذیرش یعنی با همه چیز خوب باشید. با رویدادها، مردم و حتی با خودتان و به جریان طبیعی زندگی اعتماد کنید. زندگی یک فرمول سخت ریاضیات نیست. باید اجازه داد بدون شکایت و گله‌مندی جاری باشد.
سپاسگزاری نوعی تمرکز بر داشته‌های خوب زندگی است. به‌خاطر آنچه داریم (حتی بدها) شکرگزار باشیم و قدردانی و عشق خود را بیان کنیم. اینکار نوعی آرامش و از پس آن شادی درونی را به‌همراه دارد.

در جمله‌ای خلاصه “شاد زیستن یعنی حفظ سلامتی خود و زندگی‌تان“.

افسانه امام‌جمعه  ۴۰۳/۴/۱۷

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط